Ojoj

Dålig på att uppdatera har jag visst blitt. Kan bero på att det inte händer så mycket vettigt just nu. Jobb på bank på dagarna och jobb på redovisningsbyrån på kvällstid. Iofs inte alla dagar men det känns just nu som att det är jäkligt mycket. Men men, jag ska väl inte klaga. Alla andra har semester och blir bruna och jag får vara innen i acmiljö och förbli blek.

Det är väl Winnerbäck som går att se framemot. Så en resa till PDOL blir det nog av iaf.

Mycket nu

Det har vart rätt mycket nu de senaste veckorna. Jobbet på banken gör dagarna långa, och ytterligare ett jobb på kvällstid gör dem ännu längre. Känns skönt dock att jag får ett fast jobb även efter sommaren, och att det faktiskt är i Malå. En redovisningsbyrå var väl kanske inte det som jag trodde på i första hand, men det blir nog säkert bra. Lite jobbigt bara nu under sommaren med allt dubbeljobb. Att företagsledningar inte kan vara ute i god tid vid pensionsavgångar?

Annars har helgen spenderats i goda vänners lag med mycket mat och snack. Nu gäller det bara att ladda upp inför nästa helg och musik vid malån.

Onsdag

Bjuckar på lite kort ifrån det soliga Turkiet. Nog känns det som att jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaks...

¨

Började på nytt jobb igår, mycket som ska läras in.. Men det lär väl kanske ge med sig tillslut.. Lyckades även med konststycket att tappa min telefon i toaletten i lördags. Inte så bra för kontakten med omvärlden. Köpte en ny igår, får se om jag är begåvad nog att blogga med den någon gång. Inte alls säkert.

Måndag

Jaa, efter en semestervekca känns det som att jag är mer utbränd än vanligt. Det är tufft att vara på semester. Bilder på det kommer senare.

I lördags var det middag i Skellefteå med klassgänget för lite uppdateringar. Vi träffades  på Johanna i Parken för god mat, och massa babbel. Och middagen var edt nog ingen som var besviken över, verkligen supermat! Vi uppdaterade oss med varandra och babblade på om det mesta, kul att ses igen. Känns mystiskt att inte träffa på dem alla dagar i veckan, men någon träff per år borde vi väl kunna klämma in. Kom hem lagomt sent på kvällen och gjorde mig beredd för att jobba dagen efter.

Idag har jag mest ägnat mig åt plantering i trädgården. Gurkorna och tomaterna fick komma sig ut i växthuset och resten av planteringen i pallkragarna blev äntligen av. Nu saknas bara sockerärterna, men jag hoppas att det blir av imorgon. Första dagen på det nya jobbet imorgon också, känns nalta spännande! Får se hur det går..

Torsdag

Nu börjar det dra ihop sig för resa. Passet kom då gudskelov redan i tisdags, så det orosmomentet var tidigt bortblåst. Nu verkar det inte ens vara något askmoln ivägen, får väl se hur det ser ut imorgon. Igår var jag och hälsade på på mitt nya jobb, verkar vara trevligt folk och så, så det blir nog bra. Lite spännande är det allt! Fick med mig lillasyster och vi gjorde en halvdag med shopping. Var ute efter några nya fiskar till dammen, men han på djuraffären tyckte vi var tidigt ute, det var för kallt (?) Då väntar vi väl två veckor till då, vad hen inte visste var att våra andra fiskar övervintrat ute i dammen, och nog var de kvar för det. Däremot var de lite bleka och dåliga simmare, men det är ju en annan historia.

I veckan har jag vart på sågen mest hela tiden, det gäller att passa på och bunkra upp med arbetstid där också, det drar rätt bra. Få se om jag orkar med att jobba där om helgerna i sommar.. Eller åtminstone nån helg. Kanske måste överväga om jag inte ärvt pappas snåltarm lik förbannat.

Måndag

Äntligen har värmen kommit! Helwittis se brun jag ha blive idag, eller i alla fall lite åt det kräftröda hållet. Jag och mor var till Schtaan för lite kortbyx och bikini shopping i fredags, så nu är jag beredd för utlandet. Fortfarande bara passet som saknas...

Värmen har även gjort att det tinat utav bara den, och i helgen tinade så äntligen dammen fram. Fiskarna som var i den var lite mer spaka än i höstas när vi sist såg dem. Det blir nog till att byta ut dem mot några nya. =) Idag fick jag också ett vikariat på en bank, visserligen bara i några månader, men det börjar röra sig mer och mer i rätt riktning. Det blev perfekt med en veckas semester för att sen jobba from den 1 juni.

Jobbe och jobbe

Jaaa, sen sist har det väl mest vart en massa jobb, vart på sågen tio dagar i sträck och sen haft fullt upp med annat jobb på kvällarna. Men nu är det långhelg, hoppas jag i alla fall. Det blir förhoppningsvis lite sol, och kanske omplantering av grönsaksväxter. Har inte hunnit med så mycket social samvaro heller för den delen, så ett besök på falkvägen är väl troligt.

Ikväll firade vi flygarhelgen med en riktig grillning i solen och lite vin. Riktigt härligt!

Igår kväll kom vi också på den brillianta idén att åka utomlands. Vi bokade tillslut till Turkiet och far redan nästa fredag. Imorse blev det lätt panikartat att få tag på ett pass (tur att jag tänker ett steg längre, doh!). Var tvungen att åka från jobbet i två timmar och tokkärde till arvidsjaur. Nu är det bara till att hoppas att det hinner komma fram innan nästa torsdag, annars blir det ytterligare en panikresa till Luleå för att skaffa provisoriskt pass. Snacka om att ställa till det för sig. =)

Torsdag

Känner att det börjar bli långt mellan uppdateringarna. Kan dock bero på att det inte händer så mycket värt. Helgen spenderades i stugan i Racknäs med fiske och sol. Fisket gick väl sådär, några harrar och någon sik blev det allt till middag. Solningen gick däremot bättre, knallsol hela tiden resulterade i raccoon-eyes tack vare solglajjorna. Finns som tur var gott om tid att bättra på brännan. Pappa provbadade mitt på älven en sväng, men det gick då bra, han tog sig upp rätt snabbt. Det går fort att isarna blir dåliga.

I veckan har jag mest inte gjort nåt, umgåtts med lillasystrarna och internetshoppat. Har paket på väg från asos, junkyard och accessoriesonline. Får se vad det blir av det. Jag försöker trösta mig med att jag har ett uppdämmt shoppingbehov som samlats på under de 16,5 åren som jag vart fattig student. Först nu jag tjänar pengar och kan shoppa!

Igår såg jag och lillasyster Lejonkungen för första gången på flera herrans år, och den är fortfarande lika bra! Det är helt sjukt! Nu blir det nog till att lägga upp ett sparkonto märkt disney.

Onsdag

Och dags för en uppdatering. Jobbade hela förra veckan + helg, så i veckan är det ledigvecka. Härligt värre! På söndagen efter skiftet slog företaget på stort och bjöd på pizza, och sen var det fest på klubben för skiftlaget. Trevligt värre, synd bara att man är rätt mör efter en jobbperiod och långskift så de blev en tidig kväll. Och med tidig menar jag verkligen tidig, jag tror att jag var hemma vid 21.15. =)

I veckan har jag annars mest hunnit med att bränna pengar. Jag insåg att mitt klädkonto stått på 0 sedan innan jul och att det allt var dags för en uppdatering. En jacka blev det allt, och två par skor. Några toppar och ett par shorts, gör också att jag är mer rustad för sommaren.

Imorgon blir det till att åka upp til stugan och ta tillvara på det sista ur våren. Lite skoter och fiske, med eldning och sol sitter som en smäck!

Tisdag

Vips vad veckorna går, och inga uppdateringar. I torsdags var brudarna i familjen till Arvidsjaur för att äta middag på The Square och fira min magisterexamen. Riktigt göööd mat var det! Harfilé och vildand till förrätt, lammfilé fill huvudrätt och chokladmousse med creme bruleé boll till efterrätt. Smaskens värre! Tyvärr stänger de ju igen nu i nästa vecka, i alla fall för ett tag framöver.

Helgen spenderades i Ljungby vid gammstuguns solskensvägg. Härligt brun har jag blivit! Några dagars jobb på sågen i veckan, men framförallt äntligen ett jobb som har med ekonomi att göra. Visserligen blir det inte så många timmar i månaden, men det är ju bättre än inget!

Nu ska jag försöka hinna ut i solen innan eftermiddagsskiftet börjar.

Påsken i bilder!

Påsken har vart riktigt grejt! Sol och god mat och trevligt sällskap, kan det bli bättre?! Skärtorsdagen begav jag och föräldrarna oss upp till den nya stugan i Ljungby för att börja campandet. Vi skotrade oss upp till morbroderns ö för lite lunch.

Vädret var inte det bästa.

Men vi fick då i oss maten ändå, utan större problem. På kvällen kom systrarna med respektive och helgens matmissbruk tog fart på riktigt. Ett påskbord utan dess like blev uppdukat, och resterna räckte nog hela påskhelgen.

Långfredagen ska traditionsenligt spenderas på Ledvattsfjället tillsammans med allt annat folk som också har som tradition att vara där. Inget fint väder denna dag heller, och föret lämnade mycket i övrigt att önska. Började med att dobba fast i ovanavattne, dock är detta helgens enda fastkörning, så med facit i hand var det rätt bra före.

På kvällen bjöds det på bastu hos morbror innan vi samlades i Ljungby för att klämma ned påsklammet.

Lördagen bjöd så äntligen på det hett eftertraktade solskenet, och vi begav oss till stugan i Racknäs för att kolla läget och steka lite pannkaka. Efter det blev det en improviserad fisketävling där en hund utom tävlan visade sig vara mest intresserad av alla.

Annars satsade vi rätt så mycket på solandet framför stugan.

Söndagen var också riktigt fin, så vi satsade på ytterligare en dag på fjället.

Som bjöd på både bättre väder och utsikt än vid föregående besök.

Och precis som sist var alla lika hungriga.

Hur härligt som helst! En riktigt go' påsk! Av någon outgrundlig anledning spenderades däremot måndagen på sågen, helt värdelöst! Som tur var är det många fina helger kvar att campa runt på.

Skäronsdag

Idag har jag och pappa firat skäronsdagen med en fryst pizza ifrån ICA och fixat med den packning som ska med upp på påskfirandet. Mycket mat blir det! Får se om vi tar oss iväg ikväll, annars är det imorgon bitti som gäller. Hoppas nu bara på lite fin were!

Jobbade som sagt hela förra helgen och missade därmed alla festligheter ute på byn. Känns lite synd eftersom det inte är alla dagar det är 8000 pers i malå. Mer än en fördubbling av kommuninnevånarantalet, som besökte tävlingarna. I veckan har jag bestämt mig för att ha ledigvecka och därför tackat nej till att jobba. De andra som jobbar får ju vara lediga?!

Hörs efter påsk.

Ledighet

Nu har jag vart ledig i en hel vecka, från i onsdags i förra veckan. Vädret har väl kanske lämnat lite i övrigt att önska, men ute har jag vart ändå. I helgen, den enda lediga helgen i mars, var vi upp till nystugan för lite skoterkörning och camping. Vi dobbe fast i ovanavattne på lördagskvällen, och tillslut blev vi tvugna att lämna skotrarna över natten och låta det frysa på lite granna. Så vi gick hem i ståpan och åt middag istället.

Här ger vi upp för dagen och går hem.

På söndagsmorgonen var det -23 grader och perfekt bärgningsväder. Det gick som smort att få upp skotrarna och sen var det camping för hela slanten resten av dagen, lillasyster och Jonas kom upp och följde med ut för att steka nå fläsk.

Lillasyster som steker slåbbern.

Idag har det också vart fint väder så jag tog en långpromenad efter skoterspåret, härligt värre. Funderar nu på att baka lite, får väl se om orken fortfarande finns efter att jag duschat. Sen blir det jobb resten av veckan, till på söndag.

Dagens fin were.

Onsdag

Ytterligare en finvädersdag och för ovanlighetens skull var jag faktiskt ledig! Febern har släppt men förkylningen sitter fortfarande i, just typiskt. Det hindrade däremot inte en skoterutflykt med lillasyster och lunch vid vindskyddet. Trevligt trevligt! Renskav och en tupplur i solen.

Annars har jag mest bara vilat mig i form, började på en surdeg igår så jag hoppas att det går vägen denna gång. Uppdateringar på det okmmer väl senare.

Måndag

Mitt liv består i nuläget mest av en massa jobb, har hittills i mars jobbat 15 skift på 15 dagar. Det känns inte som att jag hinner med så mycket mer än det. Drog på mig en förkylning i torsdags också, så nu ägnar jag mest min lediga tid till att ha feber och vara utslagen, och sen upp och jobba dagen efter. Men nu är det ett skift kvar och sen är jag ledig på onsdag och då ska jag banne mig inte göra ett dyft. Bara ligga i soffan, spela tv-spel och glo på film.