Måndag

Jaa, efter en semestervekca känns det som att jag är mer utbränd än vanligt. Det är tufft att vara på semester. Bilder på det kommer senare.

I lördags var det middag i Skellefteå med klassgänget för lite uppdateringar. Vi träffades  på Johanna i Parken för god mat, och massa babbel. Och middagen var edt nog ingen som var besviken över, verkligen supermat! Vi uppdaterade oss med varandra och babblade på om det mesta, kul att ses igen. Känns mystiskt att inte träffa på dem alla dagar i veckan, men någon träff per år borde vi väl kunna klämma in. Kom hem lagomt sent på kvällen och gjorde mig beredd för att jobba dagen efter.

Idag har jag mest ägnat mig åt plantering i trädgården. Gurkorna och tomaterna fick komma sig ut i växthuset och resten av planteringen i pallkragarna blev äntligen av. Nu saknas bara sockerärterna, men jag hoppas att det blir av imorgon. Första dagen på det nya jobbet imorgon också, känns nalta spännande! Får se hur det går..

Torsdag

Nu börjar det dra ihop sig för resa. Passet kom då gudskelov redan i tisdags, så det orosmomentet var tidigt bortblåst. Nu verkar det inte ens vara något askmoln ivägen, får väl se hur det ser ut imorgon. Igår var jag och hälsade på på mitt nya jobb, verkar vara trevligt folk och så, så det blir nog bra. Lite spännande är det allt! Fick med mig lillasyster och vi gjorde en halvdag med shopping. Var ute efter några nya fiskar till dammen, men han på djuraffären tyckte vi var tidigt ute, det var för kallt (?) Då väntar vi väl två veckor till då, vad hen inte visste var att våra andra fiskar övervintrat ute i dammen, och nog var de kvar för det. Däremot var de lite bleka och dåliga simmare, men det är ju en annan historia.

I veckan har jag vart på sågen mest hela tiden, det gäller att passa på och bunkra upp med arbetstid där också, det drar rätt bra. Få se om jag orkar med att jobba där om helgerna i sommar.. Eller åtminstone nån helg. Kanske måste överväga om jag inte ärvt pappas snåltarm lik förbannat.

Måndag

Äntligen har värmen kommit! Helwittis se brun jag ha blive idag, eller i alla fall lite åt det kräftröda hållet. Jag och mor var till Schtaan för lite kortbyx och bikini shopping i fredags, så nu är jag beredd för utlandet. Fortfarande bara passet som saknas...

Värmen har även gjort att det tinat utav bara den, och i helgen tinade så äntligen dammen fram. Fiskarna som var i den var lite mer spaka än i höstas när vi sist såg dem. Det blir nog till att byta ut dem mot några nya. =) Idag fick jag också ett vikariat på en bank, visserligen bara i några månader, men det börjar röra sig mer och mer i rätt riktning. Det blev perfekt med en veckas semester för att sen jobba from den 1 juni.

Jobbe och jobbe

Jaaa, sen sist har det väl mest vart en massa jobb, vart på sågen tio dagar i sträck och sen haft fullt upp med annat jobb på kvällarna. Men nu är det långhelg, hoppas jag i alla fall. Det blir förhoppningsvis lite sol, och kanske omplantering av grönsaksväxter. Har inte hunnit med så mycket social samvaro heller för den delen, så ett besök på falkvägen är väl troligt.

Ikväll firade vi flygarhelgen med en riktig grillning i solen och lite vin. Riktigt härligt!

Igår kväll kom vi också på den brillianta idén att åka utomlands. Vi bokade tillslut till Turkiet och far redan nästa fredag. Imorse blev det lätt panikartat att få tag på ett pass (tur att jag tänker ett steg längre, doh!). Var tvungen att åka från jobbet i två timmar och tokkärde till arvidsjaur. Nu är det bara till att hoppas att det hinner komma fram innan nästa torsdag, annars blir det ytterligare en panikresa till Luleå för att skaffa provisoriskt pass. Snacka om att ställa till det för sig. =)