Torsdag

Idag har jag ägnat stor tid till snöskottning, och nog för att det är bra motion, men var tusan ska man he all snö? Det börjar bli fullt kring husknutarna och snön verkar bara hopa sig mer och mer. Min bil hade då drevat fast med snö ända upp till taket, så det blev en liten utgrävningsövning också.

Till malå och fika med arvid och hans mamma för att sen åka vidare till farmor på middag. Köttsoppa kändes riktigt lyckat en dag som denna när temperaturen kryper neråt -23. Och här hemma finns inte de resurser (läs: spis) som krävs för att laga köttsoppa. Men nu har vi i alla fall lyckats gräva fram två plattor, och det är ju bra.

Vad gäller skidåkningen har jag tagit en liten paus efter ett pass. Ska få låna ett par riktiga skateskidor av arvids mamma, efter det kanske jag kan avfärda min idé helt. =) Imorgon ska jag vara husfru och städa och baka bullar. Det blir inte så mycket roligare när det är så här kallt.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0