Tisdag

Och så var det efterlängtade jullovet slut, helt sjukt hur fort det kan gå egentligen! Tycks inte ha hunnit med så mycket julmys som jag velat, men då skulle väl julen i och för sig få pågå en månad eller så...

I helgen var vi upp och fyllde på skåpen i det nya huset på landet, måånga hyyllor som ska fyllas och mycket som ska köpas blir det allt. På kvällen var familjen bjuden till Lillasyster på pastaparty. Mamma och pappa visste allt vad de gjorde när de gav henne en pastamaskin i julklapp, smarrigt värre var det då i alla fall! Annars har tiden mest gått åt till att gruva sig inför att måsta ta tag i skolan igen, körde upp till Luleå igår kväll och idag drog vi igång igen. Opponeringen är snart klar, och inlämning imorgon kl 12 innebär att det blir över en massa tid imorgon och på torsdag för att ligga och slötitta ikapp på alla tv-serier som försummats under jullovet. Härligt!

På fredag är det sedan dagen D för uppsatsen, det är bara till att hålla tummarna för att den håller. Med lite tur kan det vara over and out på onsdag nästa vecka! Sitter och försöker ladda upp inför ytterligare läsning med lite Winnerbäck, men det verkar inte funka så bra. Känns snarare som någon slags självmordslåt, får poppa till det lite och göra ett nytt försök, sen. Ikväll, eller kanske jag stiger upp ultratidigt imorgon och läser. Eller stiger upp i normal tid och skippar frukost, eller inte läser alls. Resonemanget känns igen, och för första gången på mina 4,5 år vid universitetet tror jag banne mig att jag ska göra det nu, direkt. =)

Ha det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0