Söndag

Och helgen har gått lika fort som vanligt. Mitt i bullbaket i fredags ringde det om jobb, så det var bara till att tänka om fredagseftermiddagens planer och bege sig till sågen. Men det är alltid trevligt att få in lite pjåningar.

Igår så styrde vi kosan mot Umeå och bio. Lite shopping på dagen avslutades på sportbar med hockeyderbyt. Det kan jag väl egentligen bara få ignorera och krasst konstatera att Luleå nu har tre enormt viktiga matcher kvar innan OS uppehåll. Det är MoDo, Brynäs och Frölunda, bara laget kan hålla ihop de tre matcherna så borde väl ändå sluspelet vara fixat? Nåväl, Avatar var precis så bra som det sagts. 3D upplevelsen var väl frän och så, men jag tror i och för sig att de som ser den utan 3D inte missar speciellt mycket. Bra film helt enkelt, fem av fem toast.

På vägen hem, där just efter 23 tiden, blev vi stoppade av poppo i Björksele av alla ställen. Det var nog en rätt göralös polis (det var inte så stort ös i björksele) som jagade ifatt oss med blåljusen för att göra nykterhetskontroll. Värt!

Efter dessa två fullspäckade dagar med lite sömn känner jag mig halvbakis idag. Har typ slöläst och spelat wii men inte just så mycket mer. Sömnproblemet beror på ett (?) skadedjur (typ mus eller nåt) som bor i innerväggen vid min säng. När den kryper runt och tuggar lite på balkarna så lever det om. Lägg sen till en helt hysterisk katt som springer fram och tillbaka längs sängen och tokstirrar in i väggen så blir det inte just nå lättare att sova. Får nog skicka upp en fastighetsskötare med råttgift, så jag kanske får sova lite granna...

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha!! Vilken söndag! Jag vet inte om jag ska skratta mest och musen i väggen eller att poppo stannade dig i björksele med blåljus. Båda historierna var nog lika rolig! =)

2010-02-01 @ 11:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0