Torsdag

Och två timmar kvar tills sista skiftet för veckan börjar. Sen smäller det bara till och sen är det morgon och dags att gå isäng. Det blev ytterligare en veckas natt nästa vecka, så det gäller att inte vända tillbaks dygnet alltför mycket. Imorgon ska jag försöka att stiga upp vid 12 snåret istället för att ligga ända till kl 16. Ska bli trevligt att se solen lite, och sen är det ju marknad på lördag som jag måste på. Skulle också vara lite skoj med lite socialt umgänge. Känns som onädigt att fäles fram och tillbaks på kvällarna mellan Malå och hem, så om jag ska hälsa på nån känns det som att jag måste få stanna till midnatt när jag börjar... Det är inte något hett erbjudande, så det har mest blivit tv och dator på kvällstid.

Nästa veckas jobb innebär förstås att mina OS planer går i stöpet. Som tur var är visas ju det göttaste, skidor, alpint och skidskytte, vid 20-22 tiden och det innebär att jag kommer att hinna se det mesta. Att jag sen missar ishockey och Sverige-Tyskland och dylika skitmatcher berör mindre. Det bästa med den turneringen dröjer ytterligare. Känns som inte riktigt motiverat att tacka nej till jobb för att se OS heller =).

Så på lördag är det marknadsutgång. Det vankades visst tjejmiddag hos lillsyster med lite vin, och det är ju alltid trevligt. Får försöka klura på hur det ska gå med skidskyttesprinten som går av stapeln där vid 22 tiden. Kanske får spela in... =)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0