Långhelg

En tillsynes oändlig helg när jag skulle hinna massor har tagits slut. Och vad har jag hunnit?

I fredags avslutades skolan rätt snabbt och jag var i Malå i lagom tid för lunch med lillasyster. Detta följdes upp med fika hos farmor och fika hos arvids föräldrar. Status på födelsedagsbarnet: lyckligt ovetande.

På lördagen blev det en skogspromenad och lite degande innan jag åkte ner till Malå för att fira ettåringen. Han verkade supernöjd med alla sina nya leksaker och ville att de skulle ligga utspridda på köksgolvet så att alla skulle se dem. Status: sockerchock.

Söndag med lite promenad och bastu, farsdag med tårtbak. Annars rätt lugnt. Idag var det så himla fint väder så jag och mamma packade ner broccolisoppan och mackor och gick på hajk. Lite svettigt att spåra i skogen men till slut hittade vi ned till vindskyddet för lite lunch. Härligt! Återstod bara att ta sig hem igen...





Sen har det inte blitt så mycket mer. Sitter just nu och väntar på lillasyster som ska komma och basta med mig, och sen blir det nog filmkväll.. Hade tänkt hinna ner och leka med Arvids nya leksaker, men det hinns nog inte med. Känns som att hela helgen bara bestått av fika, men det är väl inte det sämsta?

Skolan då? Mnjaaaa...

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0