Viktiga åsikter

Fy vad jag önskar att jag kunde skriva om dagsaktuella händelser, som berör och påverkar hela världen. Som att det är medias fel att svininfluensan plötsligt fick status som den nya tidens pest. Och att vi i Europa, och främst Sverige med den bästa sjukvården i hela världen, skulle vara vaksamma. Watch Out, annars åker vi dit! Det såldes Tamiflu i mängder, och kineserna tog återigen fram sina munskydd. I dagsläget finns det 43 bekräftade dödsfall av influensan, och risken att någon i Sverige ska kunna dö måste ju vara minimal. Så varför denna uppståndelse? Varje år dör ca 2 miljoner (2 000 000) människor runt om i världen av malaria. Vad har hänt med denna rapportering? Det är någon sketen Humorgala på Tv400+ som samlar in pengar en gån per år, det är det enda. Så varför denna uppståndelse nu?

Det säljer lösnummer! Varenda dum svensk vill förstås ha de senate uppdateringarna på denna vandrande massmördare till influensa, och media är inte sena att hänga på.

Jag önskar också att jag kunde skriva om hur den amerikanska kapitalismen har förstört hela världsekonomin, då de amerikanska bankerna endast hade $ för ögonen. Om hur de lånade ut pengar kors och tvärs till alla som ville äga ett hus. Om hur sedan fastighetsmarknaden kollapsade och inte en jävel ville köpa ut lånen för de stackare som lurats att köpa hus, trots att det var flera mil ifrån vad deras privetekonomi klarade av. Om hu den svenska koncernen Swdbank följde efter i baltikum och gjorde i princip samma saker där. Och om hur miljarder i börsvärden försvunnit, hundratusentals arbetare blivit arbetslösa medan skyhöga bonusar betalats ut till styrelseledamöter som inte gör ett jävla dyft.

Men i brist på detta så skriver jag istället om vad jag gjort idag. Fick tillslut göra den  näst sista intervjun till uppsatsen, så nu är det bara att gasa på. Hälsade också på lite kompis idag, det var trevligt. Vet inte om de hade lika trevligt, då de förmodligen inte hann med nåt av de som de hade planerat då de hade mig hängandes i köket. =) Sedan blev det födelsedagsfirande med farmor. Som fyllde 75 by the way.

Det gäller helt enkelt att välja vad man vill fokusera på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0