Söndagen efter grisfesten

Var då bjuden på grisfest igår i Arvidsjaur. Det var riktigt trevligt, lite nytt folk och lite gamla kändisar är alltid roligt.  Go grillat och några go öl, sen var det tvångs-singstar och utgång. Även att jag inte ägde på singstar, men det var skoj ändå. Mötte upp med lillasyster på hennes restaurang där kvällen skulle spenderas. Blev en god drink och lite babbel innan jag och lillasyster bestämde oss för att dra hem där vid halv ett. Typ pensionärstid alltså.

Vaknade tidigt och var pigg så vi gick och köpte pizza till lunch innan syster skulle på arbetet igen. Var ju också tvungen att hälsa på hos vännerna för att kolla läget, men de hade inte gått hem i pensionärstid och var lite (läs mycket) trötta (läs bakis).

Lite småont i magen mitt på dagen, men det var väl inget som ett riktigt gammaldags paltkoma inte kunde råda bot på? Helt fel! Och inte vart det nådigt ont heller, låg på kökssoffan i fosterställning i någon timme innan jag bestämde mig för att höra med farbror doktorn.

Söndagskvällen urartade sedan och spenderades på akuten i Malå. Fick ingen riktig diagnos, förutom att det nog var någon njursten eller kanske blindtarmen som ville se dagens ljus. Sickades hem med en näve piller och livet blev mycket lättare. Skulle höra av mig om blindtarmen bestämde sig för att explodera eller om det inte blev bättre. Hoppas verkligen att det går över nu, har fanken inte tid med sjukdagar. Måste ju till schtaan för att slutföra arbetet!

Se där vad mycket man hinner med på 24 timmar.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0