Kultur

För att försöka styra fokus från den utlovade outfit-bilden tänkte jag mig lite kulturbloggning nu en stund. Så ni kan typ sluta läsa här.

Snart är det dags för nya sommarpratare (jag vet - ytterligare pensionärsvarning, men jag prenumerar i alla fall inte på hemmets journal) och det är ju typ det roligaste som finns för att fördriva tiden på tråkjobb. Har funderat på vilka som skulle kunna vara intressanta att lyssna på och har listat topp 5 på min önskelista.

1. Lars Winnerbäck - Jag vet att han pratade ifjol, men han är ju så himla bra! Han får gärna göra som Regina Lund och bara spela sin egen musik också.

2. Annika Sörenstam - En av sveriges största sportpersoner (även om det bär emot att kalla golf för sport) som har spelat in över 22 miljoner dollar. Hursomhelst så borde hon väl ändå ha nåt roligt att berätta?

3. Kajsa Ingemarsson - Briljant författare och rolig komiker. Har dessutom arbetat inom SÄPOs kontraspionage i ett antal år, måste ju bara ha något smaskigt att berätta.

4. Henrik Schyffert - Efter att ha sett hans "show" "the 90's - Ett försvarstal" så har jag insett att han kanske är lite rolig ändå. Han får med glädje ta med sig hela killinggänget och urarta totalt.

5. Peter Sunde Kolmisoppi - Medgrundare och talesperson för The Pirate Bay. Skulle vara kul att få en inblick i hur de uppfattar den rättegång som just genomförts och höra hur de rustar inför framtiden.

Så där. Nu har jag avverkat prettokulturen också.

Ps. Therese, skoj att du hittat hit! Även den mystiske Runar är välkommen. Jag vet att det är pensiovarning på njursten, men jag försöker i och med detta inlägg gå hela vägen =).  Det är ingen fara, käkar lite antibiotika så snart är jag så gott som ny  =P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0