Blandad kompott

Så var jag tillbaka i Luleå igen. Träffades på skolan på dagen för att prata ihop oss och förbereda inför morgondagens seminarium. Sen in på stan för att göra lillasysters ärenden. När jag väl sopat av de centimeter snö som limmat fast sig på bilen så har låset på dörrjäveln frysit ihop - igen. Den går inte att stänga! Blir till att vara lite idiot och stå med hårtorken tills det ger med sig. Nu verkar jag bara lite förståndshandikappad när jag kryper in via passagerarsätet. Det gick något bättre än i söndags när jag var tvungen att hålla igen dörren hela vägen från Malå. Inte bara för att stöldrisken är lite större här i Luleå, men på torsdag vid hemfärd hade nog min dörr-hållar-arm vart i kramp 96% av restiden.

Annars inte så mycket sen förra uppdateringen. Hann med en släng av någon slags magsjuka där på söndag em/kväll, och igår vart jag bjuden till lillasyster på pepparkakshus-bygge. Det blev dock inget pepparkakshus, men mycket annat.

Såg förresten det första avsnittet av julkalendern här imorse, men det är som vanligt en ren besvikelse. Jag ska ta och titta på Sunes Jul isätllet, i år också. Det är minsann en RIKTIG julkalender.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0