Måndag

Helgen spenderades i stugan med lite sol och bad och fiske och camping och krovgrillning och så vidare. Riktigt skönt, har inte haft möjlighet tidigare i sommar att vara upp dit. Fick några fina abborrar som ska få gå in i röken imorgon. Ovanligt mycket bad har det varit på senaste tiden nu, har badat fyra dagar i rad nu, och det måste vara något slags rekord på senare år.

Idag inleddes ytterligare en arbetsvecka, den näst sista. Befinner mig på arkivet och städar ut gamla papper och gammalt skrot. Jag som hade börjat så bra och sorterat de olika grejerna i efter sopsorteringens alla konster fick i slutändan en stor container dit jag skulle dumpa allt. Mycket smidigare, men lite onödigt arbete som lagts ner.

Ikväll var det en regning spelkväll som fördrevs med att kora en mästare i TP. Av någon underlig anledning minns jag inte vem som vann, men det måste ju ha varit jag. Vem annars? Trevligt sällskap med babbel och go hembakt fikabrö. Kul att träffas lite innan vi sprider ut oss i landet igen... Synd bara att Arvids föräldrar inte kunde delta.

Ha det!



Kommentarer
Postat av: Therese - the "sportfrågor i TP mästare"

what the...?!?! det var ju JAG som vann, norpa min seger sådär - fy skäms. BTW kolla in ceterisparibus.blogspot.com. Jag var just inne där i tron om att det var där du bloggade, men det var nåt som inte riktigt stämde...

2009-08-15 @ 22:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0