Gummistövlar

Jag hoppas att ni insåg att det förra inlägget var på skämt. Sitta inne på valborg och skriva på en sketen uppsats - Skulle inte tro det! Jag hade en plan.

Efter sisådär 10 år hade jag äntligen kommit på det ultimata valborg -överlevnadskittet. Så kl 20 stod jag längst ned i tjamstabackarna, beredd på partaj. Istället för obligatoriska sneakers (som det var för 10 år sedan) var jag utrustad med gummistövlar och galonisar. Jag hade stormtändare och brandsläckare, trangiakök (för nattamaten) och fyra par torra strumpor. Detta kunde inte bli fel! Det visade sig dock ganska snart att jag var totalt ensam i backen, inte ens en förvirrad tioåring med supaplaner var där! Vad har hänt med dagens ungdom? Duger inte backen längre? Jag fick erkänna mig besegrad och gick hem med svansen mellan benen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0